КАКО ДО САМОПОУЗДАЊА-корак по корак…

КАКО ДО САМОПОУЗДАЊА-корак по корак…

 

Тест самопоуздања: Колико га ви имате или немате?

Овај упитник помоћи ће вам да откријете колико имате ниско или високо самопоуздање. Резултати не одређују вас као особу , једноставно указују на ваше мишљење о себи…

Одговорите са ДА или Не на следећа питања:

  1. Да ли волите себе?
  2. Да ли се осећате усамљено већину времена?
  3. Да ли желите другачије да изгледате?
  4. Да ли преузимате одговорност за своја дела?
  5. Да ли се упоређујете са другима?
  6. Да ли вас брине шта други мисле о вама?
  7. Да ли се осећате пријатно на забавама?
  8. Да ли сте више фокусирани на своје неуспехе или на успехе?
  9. Верујете ли да сте вредни љубави?
  10. Да ли често окривљујете друге?
  11. Да ли често себе окривљујете?
  12. Да ли одмах завршите оно што сте започели?
  13. Да ли вам треба признање да би имали позитивну слику о себи?
  14. Да ли сте самосвесни све време?
  15. Да ли се заузимате за себе?
  16. Да ли мислите да сте талентовани?
  17. Да ли имате снове и циљеве које желите да остварите?
  18. Да ли сте искрени према себи?
  19. Да ли сматрате да можете владати ситуацијом?
  20. Да ли волите понекад бити сами?
  21. Да ли увек остварујете постављене циљеве?

Бодовање:

Ако сте на следећа питања одговорили са ДА, додајте 1 бод за сваки одговор: 1,4,7,9,12,14-22. Одговор НЕ доноси 0 бодова.

Ако сте на следећа питања одговорили са ДА, додајте 0 бодова за сваки одговор: 2,3,5,6,8,10,11,13. Одговор НЕ доноси 1 бод.

Што је већи збир имате више самопоуздања.

 

Започните рад на промени-повећању свог самопоуздања!

Како изгледа и звучи несигурност?

ГОВОР ТЕЛА

 

Не гледа друге у очи

Гледа у под

Погрбљеност

Обешена уста

Брзи покрети очију

 

ГОВОР

 

Замуцкује

Стално застајкује у говору

Прича врло тихо или брзо

Виче не би ли изазвао/ла реакцију

КАРАКТЕРИСТИКЕ

 

Ћутљивост

Стидљивост

Самокритичност

Несигурност

Нападност

хвалисање

 

 

ПОНАШАЊЕ

 

Слаб стисак руке

Неодлучност, стално се предомишља

Никада се не успротиви

Непрестано све извиљава

Изгледа успаничено и нервозно

Не исказује своје мишљење

Увек подржава најгласнијег или најсамоуверенијег у просторији

 

 

 

Како изгледа и звучи сигурност?

ГОВОР ТЕЛА

 

Отворен став

Гледа људе у очи

Стоји право

Рамена права и опуштена

ГОВОР

 

Разговетан

Одмерен

Промишњен

 

КАРАКТЕРИСТИКЕ

 

Искреност

Сигурност у себе

Не намеће се

Показује знање

Задовољан је оним што јесте

Опуштен

Попустљив

срдачан

 

ПОНАШАЊЕ

Одлучан

Предузимљив

 

 

Самопоуздање је црта личности, није нешто са чим се рађамо. Није наследно. Не носи га непогрешив генетички код. Оно се гради и руши, или погрешно гради па поново ствара.

Самопоуздање је осећање сигурности у себе  и своје способности односно како себе видимо и вреднујемо. То је свесност особе о сопственој вредности и поверења у себе, преузимање одговорности за своје поступке , прихватање неповољне ситуације и воља да се из ње учи. Оно што самопоуздање није, а са чиме се често меша јесу бахатост, ароганција и себичност. Иза оваквог понашања не стоји поверење у себе већ дубока несигурност.

Онако како су нас третирали док смо се формирали као личност тако ћемо и ми сами себе да прихватамо. Оваква врста прихватања и неприхватања дешава се цео живот и зато је веома важно сасс самоприхватити се.

самоприхватити се.

Особа са здравим самопоуздањем више ужива у сопственом животу , зна да ужива у садашњем тренутку и генерално је можемо сматрати срећнијом. Таквим људима је добро са самим собом, па друштво бирају онда када желе, а не због тога што не могу да живе без туђе подршке и пажње. Самопоуздана особа проблеме прихвата као прилику за учење. Важно је како интерпретирамо ситуацију у којој нешто нисмо урадили на задовољавајући начин. Погрешно је рећи: „ја сам неуспех“, а пожељно је рећи :“нисам успео овог пута“. Ова друга опција оставља простор за следеће питање које гласи: „шта треба да урадим другачије?“Сви понекад грешимо и то је потпуно у реду уколико из тих грешака бар нешто научимо и потрудимо се да их не понављамо.

Пазите шта говорите себи. Уколико стално понављате „ја сам лош“, „ја сам кретен“ тако ћете се и осећати. Унапред ћете себе убедити у неуспех. Још нешто недајте другима да размишљају уместо вас као ни да одлучују уместо вас. Јесте тако лакше, а у случају неуспеха можете њих да кривите, али тако нигде нећете доспети, осим до тога да будете несрећни , јер неко други, а не ви, живи ваш живот.

Како  подићи самопоуздање

  1. ВЕРУЈТЕ У СЕБЕ

Уколико очекујете од других да вас поштују, прво морате сами себе поштовати. Ваш мањак самопоуздања ће и други људи приметити па вас могу искориштавати. Физичке вежбе ће вам помоћи да вратите веру у себе.Не само да ћете поправити физички изглед него ћете се и боље осећати.

  1. ЗАУЗМИТЕ СЕ ЗА СЕБЕ

Ако имате мишњљење различито од већине, не устручавајте се да га искажете. Морате схватити да је ваше мишљење једнако важно као и мишљење других. Једини начин да стекнете поштовање у друштву је да имате свој став и заузмете се за њега.

  1. ПРИХВАТИТЕ КОМПЛИМЕНТЕ

Најважнији корак у јачању самопоуздања. Следећи пут када вас неко похвали, захвалите се , уместо ублажавања или негирања нечега због чега сте добили комплимент.

  1. ТРАЖИТЕ ОНО ШТО ЖЕЛИТЕ

Ако имате рационалан захтев и битно вам је да га остварите слободно га реците и видећете како ће вам многи покушати помоћи. Да бисте то успели у почетку вежбајте са мањим захтевима и немојте се осећати кривим због чињенице да нешто тражите.

  1. ВЕЖБАЈТЕ РЕЋИ „НЕ“

Ма колико вам било непријатно некога одбити, ако то не желите слободно реците „не“. Објасните да вам је жао и да то не можете учинити.

  1. ГЛЕДАЈТЕ ДРУГЕ У ОЧИ

Када разговарате са неком особом гледајте је право у очи. Уколико гледате на све стране оставићете утисак несигурне особе.

 

 

Научите да се изборите са сумњом у себе и постаните самоуверенији како бисте имали успеха у свему чему се посветите!

Самопоуздање и самопоштовање су основа за испуњен и срећан живот, а ви то заслужујете.

 

                                                                               Александра Радуловић Зеленика, психолог

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress